Kempenbaan West

De uitvoering van de werkzaamheden aan de Kempenbaan West zijn gestart. De werkzaamheden worden in delen uitgevoerd. Er zijn 8 trajectdelen. 

werkzaamheden viaduct A67


 

 

 

 

Uitvoering werkzaamheden en omleidingsroutes verkeer

Vanaf 3 mei 2021 tot begin juli 2021 wordt gewerkt aan de Kempenbaan tussen de Gemeentewerf en de rotonde de Plank. De weg is afgesloten voor alle verkeer. Autoverkeer wordt omgeleid. Volg de gele borden richting Steensel (S) en richting Veldhoven (V). Fietsers worden tot 12 mei omgeleid over de Locht en de Dorpsstraat. Na 12 mei is het fietspad langs de Kempenbaan klaar. 

omleingsroutes werkzaamheden Locht
Omleidingroutes tijdens de afsluiting van de Kempenbaan (klik voor een vergroting)

Op 3 mei zijn de zuidelijke toe- en afrit van de nieuwe aansluiting op de A67 (afrit 31 Veldhoven West) opengesteld. Vanaf 2 juli gaat de volledige aansluiting op de A67 open. 

 

 

 

 

 

 

 

Contact

Tijdlijn

In de tijdlijn is het verloop van het project Kempenbaan west en de aansluiting op de A67 weergegeven. Ook is een vooruitblik te zien. Belangrijke mijlpalen worden hierin toegelicht.

 

 

 

 

Wat gaat er gebeuren? 

  • Het westelijke deel van de Kempenbaan wordt verbreed naar 2x2 rijstroken met een middenberm.
  • Langs de Kempenbaan worden nieuwe bomen geplant. 
  • Er komt een fietspad (twee richtingen) aan de zuidzijde van de Kempenbaan tot aan de gemeentegrens van Eersel. 
  • De rijbaanindeling van het bestaand viaduct Locht over de A67 wordt aangepast (2x2 rijstroken) en er komt een nieuwe fietsbrug. 
  • De nieuwe rijsnelheid wordt 70 km/u, nu is deze 50 km/u. De grens van de bebouwde kom verschuift naar de nieuwe kruising met de nieuwe N69. 
  • De rotonde bij De Plank wordt een kruispunt, het verkeer van De Run 8000 gaat via de Heerseweg. Er worden twee T-kruisingen achter elkaar gelegd, in vaktermen wordt dit ook wel een 'bajonet aansluiting' genoemd. 
  • Bij de kruispunten met verkeerslichten worden fietsoversteekplaatsen aangelegd. De bestaande fietsoversteek in het doodlopende stuk van de Locht verdwijnt. 
  • De nieuwe bushaltes komen op dezelfde locaties; bij de aansluiting met De Plank en de Heerseweg en bij Koningshof. 
  • Op een groot deel van de Kempenbaan wordt geluiddempend asfalt gelegd, waardoor het geluidsniveau binnen de norm van het bestemmingsplan blijft. 
  • De geluidsschermen die worden geplaatst langs de Kempenbaan, zijn in rood op de ontwerptekening aangegeven. 
  • De Locht wordt met een turborotonde aangesloten op de Zilverbaan. 
  • Het kappen van bomen voor de nieuwe aansluiting wordt gecompenseerd bij de Poelenloop en het Groot Goor.

 

 
 

Video en tekeningen

 

 

 

 

 

De tekeningen van het Definitieve Ontwerp vind je hier!

 
Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen wijzigen

Deze website maakt gebruik van cookies. Cookies worden onder andere gebruikt voor het bijhouden van statistieken, het opslaan van voorkeuren, het optimaliseren van deze website, de integratie van social media en marketingdoeleinden. Lees meer over cookies en jouw privacy in ons cookieverklaring. Wij gebruiken de hieronder genoemde soorten cookies.


Deze cookies gebruiken we om de basisfuncties van deze website te kunnen laten draaien en om inzicht te krijgen in het gebruik. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens. Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en worden daarom altijd geplaatst.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Indien u deze toestaat, worden deze cookies gebruikt door aanbieders van externe content die op deze website kan worden getoond. In sommige gevallen gaat het daarbij om marketing- en/of tracking cookies, die het gedrag van bezoekers vastleggen en op basis daarvan gepersonaliseerde advertenties tonen op andere websites.